Svar på tal

Maria () om Video: Robert's perfekta bröllop:
Vill bara påpeka en sak som ni ofta gör fel på er blogg. 

I svenska språket använder man inte ' i genitiv form. Alltså är det grammatiskt fel att skriva Robert's istället för Roberts.
Denna kommentar är inte godkänd. IP:
Svar:Ursäkta, men gud så petnoga man kan vara...men okej visst vi ska försöka,men vi tar mycket av informationen från engelska/spanska eller brasilianska sidor och då blir det lite blandigt och jag är ganska van att se det just på det sättet!
/Lina /Ursäkta om jag låter sur :)


Jag skriver Robert's för att jag tycker de ser bättre ut, för att de oftast står så och det är så jag skriver i min egna "skrivstil". Jag har högsta betyg i svenska så jag vet hur man skriver, men ungfär alla i vår ålder har ett eget sätt
att skiva olika ord och liknande. Och även om man har bra betyg kan man göra slarvfel eller ändra på saker till det man tycker är bättre.

Ville bara skriva det eftersom att de var just jag som nu skrev Robert's.
/Lollo

Kommentarer
Postat av: Louise

Men herregud - varför orkar nån ens bry sig om det är grammatiskt fel eller ej? Det här är ju inte en 'lär dig svenska språket!' hemsida eller nåt. Fyyyy vad fånigt säger jag bara!

2011-06-18 @ 20:36:35



– *Vad kul att du vill ge oss en kommentar! Spam och många kommentarer med reklam för sin sida tas bort. Tack för att du besökte oss ,TWILIGHTKTR!*
Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback