Svar på tal

Fick en fråga om jag kan finska ?
Svar : Jo visst kan jag de , läser modersmåls finska i skolan ,men går i svensk skola (har gått i finskt daghem)
Hemma pratar jag nog svenska men har en del finska kamrater !
Kommer nog att blogga på svenska om det nu inte finns nån som absolut vill att jag ska skriva på finska !
(Jag bor i Finland) xD
Finska
Sain kysymyksen tänään , jos mä osaan suomea?
Vastaus : Kyllä osaan , käyn ruotsin kielesisessä kolussa mutta opiskelen suomea koulussa.
Kotona puhun ruotsia mutta mulla om kyllä suomen kielisä kavereita!
Aijon kirjottaa tässä blogissa ruotsiksi jos nyt ei ole joku joka ihan hiirveesti haluu että kirjoitan jotain suomeksi !
(asun suomessa)

-lina

Kommentarer
Postat av: Heidi

Finska , hmm .. jag visste inte att du kunde de ? :o

2010-11-27 @ 15:45:57
Postat av: eline

haha, kiitti vastauksest :) ei tartte kirjottaa suomeks, mut nyt ainakin tiiän et voin laittaa kommentteja suomeks ;D

2010-11-28 @ 18:28:23



– *Vad kul att du vill ge oss en kommentar! Spam och många kommentarer med reklam för sin sida tas bort. Tack för att du besökte oss ,TWILIGHTKTR!*
Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback